20120915

Routine

Hello, here I am again :D

You see the big smile over there? Yes, it's my fake smile. It's so hard to fake your smile when you're actually broken inside. Le sigh. Sepanjang minggu ini banyak benda best and tak best berlaku. Shall we? :)

Sept 10

Event college. Raya Merdeka. Sikit lagi nak pakai baju kurung merah yang tinggal kenangan itu tapi aku tukar fikiran. I really wanted to wear that baju kurung but then I realized it's not a good idea. Sampai sana, kami berarak. Each batch kena buat persembahan and our batch menang persembahan terbaik. Yeayy for that! :)

Lepas makan semua and lepak, suddenly one of my close friend bagi idea pergi mandi-manda. Plan mengejut. Mula-mula aku macam tak nak ikut sebab it was really a sudden planning. Aku ni jenis tak suka plan mengejut. But memandangkan aku nak try mandi sungai and nak enjoy, aku ikut je la. Fyi, seumur hidup aku tak pernah mandi sungai ke lepak berkelah kat sungai. This is serious. Do not laugh. 

Konvoi ke sana. Hujan lebat. Jalan licin. Kereta langgar anjing hitam. Bampar depan cracked. My friend tak sempat nak brake or elak. Kalau dia elak anjing tu, our car akan langgar kereta dari arah bertentangan. Kalau brake, kereta belakang langgar. Sebab tu orang tua kata kalau jalan jauh jangan happy sangat. Aku dengan kawan aku siap menari gangnam style kat seat belakang. Apa tak langgar anjing. 

Sampai kat sungai tu, hujan dah berhenti. On the way nak menyeberang sungai kat belah sana, aku terjatuh siap dengan makanan and handphone aku sekali. Jatuh dalam air. First time mana la reti nak pijak batu dalam sungai segala. Dah la arus deras. Kus semangat je la dalam hati. Phone aku tak dapat on langsung. Memang #badluckaa. 

Lantak pi la phone aku yang penting dapat mandi. Balik je sampai rumah aku terus letak phone aku dalam beras dengan harapan dan doa phone tu hidup balik. Syukur la boleh on. Hari yang menggembirakan dan juga memenatkan.

Sept 11, 12, 13 and 14.

Combine sekali. Macam biasa awal pagi ke class. Balik pukul 6. Dah macam orang kerja. And yes, tiap-tiap hari aku nampak dia. Terus terang aku katakan, kadang-kadang aku macam tiada feeling bila nampak dia tapi tetiba rasa sayu semacam. Aku sendiri tak faham kenapa macam tu. Gila agaknya? 

Kelmarin 13 Sept, aku menangis teruk. Aku pergi rumah kawan mama aku ambil barang. Tengah asyik bercerita, this aunty tanya. "Kau tengah berkabung ke?", and I was like huh? Dia diam kejap then sambung cakap, "Kau perlu lupakan dia. Dia dah ada orang lain". That moment macam aku kena sakit jantung kejap. Rasa macam aku tak berpijak di tanah. Aunty ni jenis macam bomoh whatever. Reti tengok orang. 

Banyak lagi dia cakap tapi aku tak ingat dah. Aku tahan nangis. Keluar dari rumah dia, aku masuk kereta terus drive balik. Air mata aku keluar non-stop sampai aku berhenti tepi jalan. Sebaknya hati aku hanya Tuhan yang tahu. Sepanjang perjalanan balik tu, sepanjang tu la jugak aku nangis. Lame right? :(

Bayangkan, kau datang rumah someone and then dia tahu pasal diri kau. Pasal kesedihan kau. Pasal apa yang kau lalui sekarang. It's sucks you know. Susah untuk aku terima buat masa sekarang. Cakap banyak pun tak guna. Aku cuma harap sangat feeling aku ni hilang semua. Kalau boleh lupa terus. 

Rasanya itu saja story minggu ini. Sebenarnya aku lupa half of it. Hehe.

p/s: 14 Sept = suppose to be our 7th monthsary :')

No comments: